Global spor markası Decathlon, “Move People Through the Wonders of Sport” sözüyle açıkladığı yeni marka hedefini ve bu gaye doğrultusunda oluşturulan yeni marka kimliğini duyurdu. Yenilikçi ve sürdürülebilir sporu herkese ulaştırmayı hedeflediğini söyleyen Decathlon, bu değişimin bir kesimi olarak dinamik ve vizyoner marka kimliğini ve yeni “orbit” logosunu Fransa’nın Paris kentinde düzenlediği küresel bir aktiflikle tanıttı.
1976’da faaliyete başladığı birinci günden itibaren sporun, daha sağlıklı ve keyifli toplumlar için hayati değer taşıdığını söz eden Decathlon, bugün insanların spora her zamankinden daha fazla muhtaçlık duyduğunu söylüyor. Global spor markası Decathlon yenilikçi ve sürdürülebilir sporu herkese ulaştırmayı amaçlıyor.
Decathlon’un toplumların ve gezegenin güzelliği için taşıdığı misyonu hızlandırmaya yönelik uzun vadeli bir tutku olarak hayata geçirdiği “North Star” projesine dayanan bu dönüşüm, “Move People Through the Wonders of Sport” tabiriyle lisana getiriliyor.
“North Star” rehberliğinde ortaya konan yeni marka maksadı doğrultusunda Decathlon, geliştirilmiş müşteri tecrübesini, sürdürülebilirlik alanındaki güçlü taahhüdünü ve şirketin genel modernizasyonunu kapsayan büyük çaplı ve mert bir küresel strateji benimsiyor.
Decathlon’un Fransa’da düzenlenen yeni marka lansmanında mevzuyla ilgili açıklamalarda bulunan Decathlon CEO’su Barbara Martin-Coppola: “Bugün Decathlon’un hem tarihi hem de geleceği için çok özel bir ana şahit oluyoruz. Dünyanın spora her zamankinden daha fazla gereksinimi olduğu bir periyodu yaşıyoruz; Sporun birleştirici gücünün hem fizikî hem de zihinsel sıhhate uygun geldiğine inanıyoruz. Decathlon olarak, İnsanları Sporun Harikalarıyla Harekete Geçirerek bireyler, toplum ve gezegenimiz üzerinde daha büyük bir olumlu tesir yaratmak istiyoruz. Grup arkadaşlarımızla birlikte North Star’a, yani bize bu doğrultuda yol gösteren ışığımıza ve maksadımıza gerçek çalışmaktan gurur duyuyoruz. Bugün Decathlon topluluğunun, ‘herkesin kendi şartlarına nazaran spor yapmasına imkan sağlamak’ amacına yanlışsız kat ettiği yolu ve gösterdiği azmi kutlamak için bir ortaya geldiğini görmek mükemmeldi. İş yapma biçimimizi daha da geliştiren bu savlı yeni stratejimizin, Decathlon’un eşsiz ve muteber bir spor markası olarak bölüme öncülük etmesini sağlayacağından eminim” dedi.
Yeni Marka Kimliği ve Portföyü
Decathlon’un dikkat alımlı yeni marka kimliği, markanın maksadını yansıtırken geçmişine de gönderme yapıyor. Yeni logo, dinamik mavi rengi ve “orbit” simgesi ile dikkat çekiyor. Bu simge, hareketliliği söz ederken yeni tepelere ulaşma gayesini ve sürdürülebilir iş modelinin merkezinde bulunan döngüsellik kavramını temsil ediyor.
Decathlon, yeni ve kolaylaştırılmış bir marka portföyü aracılığıyla sporu herkese ulaştırmak için markanın tüm potansiyelini ortaya çıkarıyor. Şirketin yeni marka portföyünde Quechua (dağ), Tribord (su sporları), Rockrider (bisiklet), Domyos (fitnes), Kuikma (raket), Kipsta (takım sporları), Caperlan (doğa gözlemi), Btwin (kentsel mobilite) ve Inesis (hedef sporları) olmak üzere 9 kategori uzmanı marka ve Van Rysel, Simond, Kiprun ve Solognac olmak üzere 4 uzman marka yer alıyor.
Hedef: 2050 yılına kadar sıfır karbon emisyonu
Decathlon, sporun bireylerin hayatına ve toplumlara yapabileceği olumlu tesirleri artırmayı hedeflerken çevresel sürdürülebilirliğe ziyan vermemek için 2050 yılına kadar Sıfır Net Karbon gayesine ulaşmayı taahhüt ediyor. Bu mevzuda kesiminde itici bir güç olmayı amaçlayan Decathlon ayrıyeten, tedarik zinciri boyunca sürdürülebilirliği sağlamak için tedarikçileri ve ortaklarıyla el ele çalışıyor. Bu işbirlikçi yaklaşımla, döngüselliğe ve artırılmış eser ömür döngüsüne dayalı yeni iş modelini benimseyen Decathlon, tüm süreçlerinde dekarbonizasyon çalışmalarını tedarikçileriyle birlikte yürütüyor.
Dijital Odaklı Yeni Müşteri Deneyimi
Decathlon, müşterilerine her vakit ve her yerde problemsiz bir alışveriş tecrübesi sunmak için e-ticaret sitesini global çapta yenileyerek dijitalin gücünden yararlanmayı hedefliyor. Tıpkı biçimde tedarik zincirini de yenileyen Decathlon, gerçek iddia yapabilme, eser yelpazesini planlama ve stok parametrelerini belirleme imkânı sağlamak için sınıfının en düzgün araçlarından ve yapay zekâ algoritmalarından yararlanıyor. Bu sayede stok düzeylerinde kıymetli düşüşler ve nakliye maliyetlerinin, karbon ayak izinin ve teslimat mühletinin azaltılması da dahil olmak üzere birçok düzgünleştirme sağlayan Decathlon, müşterilerini şaşırtmak ve şad etmek için yeni yollara da öncülük ediyor.
Bu kapsamda, ABD’de Apple Vision Pro üzerinde 3D Alışveriş Uygulaması üzere yenilikçi tahliller sunan şirket önümüzdeki aylarda, dünya çapında 1.700’den fazla mağazasını; müşterilere sezgisel gezinme, daha fazla eser görünürlüğü, ilgi alımlı fizikî ve dijital ekranlar ve estetik açıdan güzel bir atmosfer sunan orijinal bir heyetimle yenileyecek.
850’den fazla mühendis ve 400’den fazla dizayncı ile patentli 900 ürün
Decathlon bünyesindeki 850’den fazla mühendis ve 400’den fazla dizayncı durmaksızın yeni gereç ve eserleri yaratıyor, tasarlıyor, üretiyor ve test ediyor. Bu sayede Decathlon, 900 patentle desteklenen bir dizi çığır açan sportif tahlil sunuyor. İnovasyon kültürü etrafında şekillenen Decathlon tertibi; lokal grupları destekleyen Booster Innovation, sporların incelenmesine ve insan bedeninin dinamiklerine adanmış olan Sports Lab, 3D prototip merkezi olan AddLab ve geleceğin sporlarını tasarlayan Advance Design üzere uzman grupları içeriyor.
Dünyanın En Kapsayıcı Tertiplerinden Biri Olmayı Hedefliyor
“Dünyanın En Kapsayıcı Tertiplerinden Biri” olmayı hedefleyen Decathlon, 2023 yılında Decathlon’un İdare grubu tarihinde birinci defa çalışanların cinsiyet dağılımı oranında denkliğe ulaştı. Şirket; 2026 için temsili, kapsayıcılığı ve aidiyeti ölçmek, buna nazaran hareket etmek ve DEI’de global standartları ve sınıfının en uygun performansını belirleyerek dünyaya ilham vermek de dahil olmak üzere gibisi görülmemiş taahhütlerde bulunuyor. Ayrıyeten, DEI uzmanlarıyla paydaşlıklar kurarak, bayanlar için liderlik ve bununla alakalı programlar oluşturuyor. 2023 yılında Forbes’un Perakende ve Toptan Satış kategorisinde “Kadınlar için En Uygun İşveren” kategorisinde 10. sırada yer alan Decathlon, kapsayıcılık alanındaki çalışmalarıyla çeşitli ödüllerle bölümünde örnek teşkil etmeye devam ediyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
13 Aralık 2024SPOR
13 Aralık 2024SAĞLIK
13 Aralık 2024SAĞLIK
13 Aralık 2024EĞİTİM
13 Aralık 2024TEKNOLOJİ
13 Aralık 2024EKONOMİ
13 Aralık 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.