Sürekli olarak değişen teknoloji ve tüketici talepleri, ambalajın satışlar üzerindeki tesirinin kıymetsiz olduğu inancını ortadan kaldırıyor. 3’te 2 oranında olumsuz sonuçlandığı bilinen tekrar markalama çalışmaları ise yerini 5’li raf tesiri prosedürüne bırakıyor. Göz izleme testi sonucunda elde edilen yapay zeka dayanaklı ambalaj performansı ölçme prosedürü, eseri rakipler ortasında öne çıkarmayı amaçlıyor. Yapay zeka takviyeli yaklaşımla tasarlanan ambalajın zihinlerde kalıcı bir yere sahip olacağını söyleyen Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, %95 oranında hakikat ölçüm sonuçları veren 5’li raf tesirinin adımlarını paylaşıyor.
Markalar, gaye kitlelerine ahenk sağlama uğraşı ve teknolojinin her geçen gün gelişmesi nedeniyle ambalaj dizaynında değişime muhtaçlık duyuyor. Uzun yıllar süregelen ambalajın satın alma davranışında rastgele bir tesir yaratmadığı inancı, tekrar markalama çalışmalarının 3’te 2’sinde olumsuz sonuçlara neden oldu. Bu sebeple markalar, çok kısa müddette ambalaj dizaynlarını test etmeye yarayan yapay zeka dayanaklı 5’li raf tesiri metoduna yöneldi. Eser satışlarından istenilen randımanı almak için ambalajın ölçümlenmesi gerektiğini söyleyen Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, “Sıkça kullandığımız yapay zeka teknolojisi, ambalajdaki ögelerin ne kadar görünür olduğunu %95 doğruluk hissesiyle bize sunuyor. Biz de eseri raflar ortasından öne çıkaracak alanları basitçe tespit edebiliyoruz. 5’li raf tesiri dikkate alınarak tasarlanmış ambalaj, rakipler ortasında kolaylıkla kendini aşikâr ediyor.” kelamlarını kullanarak 5’li raf tesirinin adımlarını sıralıyor.
1. Güçlü bir Marka Kimliği Oluşturmak: Ürünün basitçe hatırlanmasını sağlayan marka kimliği, ambalajın akılda kalmasını sağlıyor. Markanın başarılı olması için kendine has taraflarını ortaya çıkararak farklı ve güçlü bir görsel kimliğe sahip olması gerekiyor.
2. Daima ve Dengeli Olmak: Rakipler ortasında birinci akla gelen eser olmak için, sürekli ve dengeli davranmak ehemmiyet teşkil ediyor. Markaların tüketiciyle hakikat irtibat sağlaması, tüketicilerin zihninde ayrıştırıcı bir yere sahip oluyor.
3. Eseri Hakikat Yansıtmak: Ambalajda yer alan kısa iletiler ve çoklu görseller, eseri gerçek yansıtan ögelerden biri. Eser isminin markadan daha görünür olması, daha olumlu bir algı yaratıyor.
4. İlgi Alımlı Olmak: Ürün ne kadar çok dikkat çekiyorsa ve rakiplerinden farklı bir imaja sahipse eserin satın alınma ihtimali de o kadar artıyor. Yoğunluğu çok olan raflarda bile eserin birinci anda göze çarpmasına imkan sağlıyor.
5. Tüketici Odaklı Olmak: Tüketicinin ambalajla karşı karşıya geldiğinde esere karşı merak duyması gerekiyor. Bu sebeple tüketiciye ambalajda görmek istediği tüm etkiyi, onların gereksinimlerine karşılık verecek biçimde yansıtmak gerekiyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
11 Kasım 2025SPOR
11 Kasım 2025SAĞLIK
11 Kasım 2025SAĞLIK
11 Kasım 2025EĞİTİM
11 Kasım 2025TEKNOLOJİ
11 Kasım 2025EKONOMİ
11 Kasım 2025
1
Teknoloji Bağımlılığını Yaratıcılığa Çevirdiler
61209 kez okundu
2
Spor dünyasında gerçekleşen 10 siber saldırı
61153 kez okundu
3
TEDAŞ Genel Müdürlüğü Tarafından Geliştirilen: Elektrik Arıza İhbar Uygulaması Kullanıma Sunuldu
1764 kez okundu
4
Süper Lig TOTS FIFA 23’te!
997 kez okundu
5
Bayramı Değerlendirmek İçin En İyi Aksiyon RPG Oyunları
828 kez okundu