Global yapay zeka pazarının, 2027’ye kadar 407 milyar dolara kadar sıçrayış yaşayacağı öngörülüyor. 2022 yılındaki yaklaşık 87 milyar dolarlık gelirinden sonra gelecek için öngörülen sayılar, yapay zeka teknolojilerinin önemli büyüme potansiyeli olduğunu yansıtıyor. Bu pastadan hissesini almaya çalışan tüm kesimlerin yanı sıra, uzun yıllardır AI araçlarını müşterilerinde kullandığını belirten Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, ambalaj tasarımı bölümü için yapay zekanın avantajlarını ve dezavantajlarını anlatıyor.
Yapay zeka teknolojileri, sağladığı kolaylıklar ile çabucak her kesimde kendini göstermeye başlıyor. MarketsandMarkets’in datalarına nazaran 2027 yılına kadar 407 milyar dolara ulaşacağı belirtilen yapay zeka sanayisi, şirketlerin ve çalışanların operasyonlarına tesiriyle süratli bir büyümede üzere görünüyor. Bilhassa zanaat tarafı da yadsınamayacak tasarım kesimi için yararları açıkça ortaya konulan bu teknolojiler, bazıları için hala bilinmeyen bir noktada. Yapay zekanın tasarımcıların işlerini büyük oranda hızlandırdığını ve zanaati neredeyse mükemmelleştirdiğini belirten Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, tüketici bilgilerini tahlil etme üzere büyük avantajlarının yanı sıra yaratıcılık ve insan girdisine duyduğu muhtaçlık üzere zorluklarının olduğunu da söylüyor.
Daha Sezgisel ve Daha Verimli Tahliller için Büyük Fırsat
Ambalaj dizaynında yapay zeka teknolojilerini kullanmanın en değerli avantajlarından biri, tüketici datalarını tahlil etme yeteneğinden geliyor. Ambalaj dizaynlarında da misal formda tüketici tercihlerini göz izleme testleri üzere yapay zeka takviyeli teknolojilerle araştırarak bilhassa satışlarda ivmeler yakalanabiliyor. Uzun yıllardır projelerinde yapay zeka teknolojilerini farklı hedeflerle kullanan ve “Bir tasarım sürecinde artık sıfır noktasından başlamamız gerekmiyor.” cümlelerini kullanan Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, “Harcadığımız vakti azaltırken üst seviye vazifelere odaklanabiliyor, daha yaratıcı tahliller sunabiliyoruz. Böylelikle işlerimizi hem daha verimli hem de daha sezgisel hale getirebiliyoruz.” yorumlarında bulunuyor.
İnsana Has Tecrübeler Olmadan Yapay Zekanın Varoluşu Tehdit Sayılamaz
Yapay zeka teknolojilerinde ön plana çıkan en kıymetli eksiklik, beşere dair içgörü ve yaratıcılık olarak görülüyor. Yapay zeka algoritmalarının tasarım alternatifleri üretebilmesi, insanların hayattan edindiği tecrübelerinden gelen yaratıcı kanılarının ve uzmanlıklarının yerini aldığı manasına gelmiyor. Tam da bu nedenle dizayncılar, yapay zeka tarafından üretilen projeleri geliştirmek, daha da değerlisi özgünleştirmek için bilgilerini ve yaratıcılıklarını kullanarak ambalaj dizaynında değerli bir rol oynamaya devam ediyor. Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik bilhassa bu noktaya değinerek “Yapay zekanın insanların bilgi birikimleri sayesinde ortaya koyduğu dizaynlarını tehdit edebilecek bir konumlanmasından bahsetmek pek mümkün değil. Dizayncılar için yapay zeka, yaratıcı tasarım sürecinde sırf çok gelişmiş bir araçtan ibaret. Mesleğinde bu gelişmiş aracı gerçek kullananlar vakit ve emek konusunda önemli yararlar sağlamanın yanı sıra fark yaratabilir. Bu araçları kullanmak artık çağın en büyük gerekliliği haline geldi diyebilirim.” kelamlarını kullanıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
24 Aralık 2025SPOR
24 Aralık 2025SAĞLIK
24 Aralık 2025SAĞLIK
24 Aralık 2025EĞİTİM
24 Aralık 2025TEKNOLOJİ
24 Aralık 2025EKONOMİ
24 Aralık 2025
1
Spor dünyasında gerçekleşen 10 siber saldırı
68286 kez okundu
2
Teknoloji Bağımlılığını Yaratıcılığa Çevirdiler
67854 kez okundu
3
TEDAŞ Genel Müdürlüğü Tarafından Geliştirilen: Elektrik Arıza İhbar Uygulaması Kullanıma Sunuldu
1809 kez okundu
4
Süper Lig TOTS FIFA 23’te!
1027 kez okundu
5
Bayramı Değerlendirmek İçin En İyi Aksiyon RPG Oyunları
848 kez okundu