Kaspersky, Orta Doğu, Türkiye ve Afrika bölgesindeki şirketlerin süratle dijitalleştiği periyotta siber güvenlik risklerine dikkat çekti!
Son Kaspersky Business Digitisation anketine nazaran, Türkiye’deki şirketlerin %76’sı kıymetli ölçüde dijitalleşmiş durumda. Bu, iş süreçlerini daha anlaşılır ve verimli kılarak işleri kolaylaştırıyor. Lakin, beraberinde, artan siber güvenlik riskleri üzere değerli zorlukları da var. META bölgesindeki iştirakçilerin neredeyse yarısı (%46), şirketlerinin son 24 ay içinde bir siber güvenlik olayı yaşadığını tabir ederken, Türkiye’de bu oran %28 olarak belirlendi.
Dijitalleşme düzeyi Kaspersky Business Digitisation Index kullanılarak hesaplandı². Endeks, bir kuruluş tarafından dijital evrak iş akışının kullanılması, çalışanlar için BT eğitimlerinin sağlanması, iş süreçlerinin otomasyonu, müşterilerle dijital irtibat ve başkaları dahil olmak üzere 12 farklı bileşeni dikkate alıyor.
Özellikle, iş dünyasının dijitalleşmesi bahisli ankete katılan lokal iştirakçilerin %62’si kurumlarında uzaktan çalışmayı uygulayabildiklerini, %80’i müşterilerle dijital bağlantı araçlarını kullandıklarını ve %65’sı iş süreçlerini otomatikleştirmeye çalıştıklarını belirtiyor. %70’i geçen yıl dijital aygıt ve hizmetlerin kullanımı konusunda çalışanlarına eğitim verdiklerini belirtiyor. Türkiye’deki datalar de ortalamaya hayli yakın bir eğilim sergiliyor. Tüm bu faktörler şirketteki dijitalleşme düzeyinin artmasına katkıda bulunuyor.
Ancak birebir vakitte, iş süreçlerinin giderek daha dijital hale gelmesiyle birlikte META bölgesindeki iş dünyası temsilcileri çeşitli zorlukların da altını çiziyor. Türkiye’deki iştirakçilerin %32’si daha fazla siber güvenlik eğitimine muhtaçlık duyduklarını itiraf ediyor. %60’ı kesimlerinde mali ve fikri mülkiyet kayıplarının yanı sıra marka prestijine da ziyan verebilecek siber casusluk faaliyetlerinin gerçekleşebileceğini düşünüyor. Anket ayrıyeten Türkiye’deki çalışanların %85’inin bilgisayar ve öteki dijital ekipmanlarla çalışırken daha güzel dijital marifetlere gereksinim duyduğunu ortaya koyuyor. Dijital marifet eksikliği, bir kuruluş için kıymetli siber güvenlik risklerine de yol açabiliyor.
Kaspersky Türkiye Genel Müdürü Prensibim Özar, konuya dair şunları söylüyor: “Yapay zeka (AI), makine tahsili (ML) ve otomasyonun süratle ilerlemesiyle birlikte, çalışanların dijital okuryazarlığı bir öncelik haline gelmelidir. Örneğin deepfake akınlarının yükselişi, çalışanlar bunları tesirli bir halde tespit edemezse şirketler için kıymetli problemlere neden olabilir. İşletmeler dijital dönüşümü benimsemeye devam ederken, entegre siber güvenlik tedbirlerinin değeri yadsınamaz durumda. Kaspersky olarak, şirketleri karmaşık siber ortamda tesirli bir halde gezinmeleri için gelişmiş güvenlik tahlilleri ve zeka ile güçlendirmeye kararlıyız. Maksadımız, işletmelerin kritik varlıklarını korurken ve müşterilerinin inancını sürdürürken dijitalleşmenin tüm potansiyelinden yararlanabilmelerini sağlamaktır.”
Kaspersky uzmanları, kurumlardaki dijital süreçleri en uygun formda korumak için şunları öneriyor:
Referanslar:
¹ META bölgesinde 2000 iş dünyası temsilcisine uygulanan anket Ağustos 2023’te gerçekleştirilmiştir..
² Türkiye için Endeks 100 üzerinden 85 puandır.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
01 Aralık 2024SPOR
01 Aralık 2024SAĞLIK
01 Aralık 2024SAĞLIK
01 Aralık 2024EĞİTİM
01 Aralık 2024TEKNOLOJİ
01 Aralık 2024EKONOMİ
01 Aralık 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.