70 ülkede 437 mağazası ve e-ticaret operasyonlarıyla faaliyet gösteren Türkiye’nin en büyük moda markalarından Koton’un talep toplama süreci büyük bir muvaffakiyetle tamamlandı.
2024 yılında gerçekleşen en büyük halka arzlardan biri olarak öne çıkan Koton’un halka açıklık oranı yüzde 16,5 oldu. Şirketin halka arz büyüklüğü ise 4.166.300.000 TL olarak açıklandı.
Talep toplama sürecini tamamlayan Türkiye’nin En Beğenilen Bayan Markası Koton’un halka arzına müracaat sayısı 3.554.213 olurken, 3.473.380 yatırımcının talebi karşılandı. İş Yatırım konsorsiyum liderliği ve Ak Yatırım konsorsiyum eş liderliğinde oluşturulan konsorsiyum aracılığı ile 30 Nisan, 2-3 Mayıs 2024 tarihlerinde hisse başına 30,50 TL’den talep toplayan şirketin halka açıklık oranı yüzde 16,5, halka arz büyüklüğü ise 4.166.300.000 TL oldu.
Halka arzda yurt içi ferdî yatırımcılar ve şirket çalışanlarından 1,4 kat, yurt içi kurumsal yatırımcılardan ise 4,8 kat talep toplandı. Halka arz edilen şirket payları, Borsa İstanbul’da 30,50 TL fiyat ve “KOTON” kodu ile 10 Mayıs’ta gerçekleşecek gong merasimi sonrası süreç görmeye başlayacak ve şirketin halka açıklık oranı yüzde 16,5 olacak.
Koton CEO’su Dr. A Bülent Sabuncu, “Halka arzımıza ilgi gösteren ve bize güvenen bütün yatırımcılarımıza çok teşekkür ediyoruz. Talep toplama sürecimizi muvaffakiyetle tamamladık. Aldığımız yüksek talep, sevilen bir Türk moda markasını küresel bir markaya dönüştürme seyahatimizde yatırımcıların bizimle birlikte olduğunu gösteriyor. Bu motivasyonla büyüme atılımlarımıza devam edeceğiz. Halka arzdan elde edeceğimiz gelirle orta vadeli periyotta yüklü yurt dışında olmak üzere 130 ile 150 mağaza açacağız ve toplam satışlarımız içinde yüzde 10,7 seviyesindeki e- ticaretimizi yüzde 15-20’lere çıkaracağız. Mağaza ve online ticaretimizle 70 ülkeye taşıdığımız markamızı ve modamızı daha çok ülkeyle ve daha çok modaseverle buluşturacağız” diye konuştu.
RAKAMLARLA KOTON (2023)
*Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ve Akademetre Araştırma’nın tüketici anketiyle belirlenen Türkiye’nin 1 Numaralı Markaları araştırmasına nazaran.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
26 Aralık 2025SPOR
26 Aralık 2025SAĞLIK
26 Aralık 2025SAĞLIK
26 Aralık 2025EĞİTİM
26 Aralık 2025TEKNOLOJİ
26 Aralık 2025EKONOMİ
26 Aralık 2025
1
Ekonomik büyüme ve sürdürülebilir kalkınma için Kadın-Erkek istihdam oranı eşitlenmeli
71721 kez okundu
2
TÜGEM Başkanı Hakan Akdoğan açıkladı: dolardaki artış konut fiyatlarını artırabilir
1856 kez okundu
3
Mobilya ihracatçıları rekabetçiliğini korumak istiyor
1710 kez okundu
4
Ulusal Eğitim İstatistikleri, 2022
1706 kez okundu
5
Rusya Nükleer Santrallerin İşletilmesi Araştırma Enstitüsü, Akkuyu NGS’ye Analitik Simülatör Gönderdi
1312 kez okundu