Espor ve görüntü oyun bölümlerine yönelik tahlil ve yatırımlarıyla gündeme gelen finansal teknoloji şirketi Papara, Twitch yayıncılarının takipçilerinden takviye almasını kolaylaştıran ve rekabetçi kuruluyla öne çıkan Yayıncı Hesabı özelliğini duyurdu.
Dijital iktisat, içerik üreticiliğini ve yayıncılığı profesyonel bir mesleğe dönüştürdü. Bu durum, sohbet programları, görüntü oyunu yayınları, espor müsabakaları üzere içeriklerle takipçilerine çeşitli platformlardan ulaşan yayıncılar için geliştirilen gelir modellerini de beraberinde getirdi. Türkiye’de en çok kullanılan platformlar ortasında Twitch’in başı çektiği bilinirken TwitchTracker’ın bilgileri, Türkiye’de en çok izlenen 10 Twitch yayıncısının haziran ayında toplamda 757 bin saat yayın yaptığını, bu yayıncıların ortalama izleyici sayısının 120 binin üzerinde olduğunu gösterdi.
Espor ve görüntü oyun bölümleriyle yakından ilgilenen finansal teknoloji şirketi Papara, bağımsız yayıncıların takipçilerinden dayanak almalarını kolaylaştırmak için Twitch yayıncılarına özel olarak geliştirdiği Yayıncı Hesabı’nı duyurdu.
Yayıncı dayanağını kolaylaştırıyor
Twitch’te yayın yapan içerik üreticileri, yayın adreslerini, en az takviye fiyatını, yayın platformlarını ve bildirim sistemlerini belirleyerek Papara Yayıncı Hesabı açabiliyor. Yayıncı Hesabı açılan kullanıcılar, kendilerine özel olarak oluşturulan “yayıncı donation” ilişkisini Twitch yayınlarında, toplumsal medya hesaplarında paylaşabiliyor. Papara kullanıcısı olan izleyiciler, bu ilişkiyi kullanarak direkt Papara üzerinden yayıncılara dayanakta bulunabiliyor.
Rekabetçi komitesiyle öne çıkıyor
Yayıncı bağış ve yayıncı takviye altyapılarında ortalama komite oranının %5 olduğu bilinirken, Papara’da ticari/aşırı kullanım fiyatı kapsamında birebir ay içinde Papara hesabına 5 farklı şahıstan toplam 5 bin TL ve üzeri yahut fiyattan bağımsız 10 farklı şahıstan para transferinden sonra gelecek dayanaklarda, BSMV hariç %3,40, BSMV dâhil %3,57 süreç fiyatı kesiliyor. Bu açıdan Papara, yayıncı dayanak altyapıları ortasında rekabetçi kurul oranıyla öne çıkıyor.
Bir haftada 3 binden fazla yayıncı hesap açtı
Papara’dan paylaşılan aktüel bilgilere nazaran Yayıncı Hesabı eseri, kullanıma açıldığı günü takip eden bir hafta içinde 3 binden Twitch yayıncısına ulaştı. 16 milyonu aşkın kullanıcısına Oyun & Dijital Kod ödemelerini basitçe yapabilme imkanı sunan Papara, Yayıncı Hesabı eseriyle espor, görüntü oyun üzere odaklarda içerik üreten bağımsız yayıncılara olan dayanağını de göstermiş oldu. Ayrıyeten Papara, yaratıcı iktisadın bir modülü olan, canlı yayınlar yaparak topluluk oluşturmayı başaran içerik üreticilerine yeni ve rekabetçi bir gelir kanalı sundu
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
25 Aralık 2025SPOR
25 Aralık 2025SAĞLIK
25 Aralık 2025SAĞLIK
25 Aralık 2025EĞİTİM
25 Aralık 2025TEKNOLOJİ
25 Aralık 2025EKONOMİ
25 Aralık 2025
1
Ekonomik büyüme ve sürdürülebilir kalkınma için Kadın-Erkek istihdam oranı eşitlenmeli
71459 kez okundu
2
TÜGEM Başkanı Hakan Akdoğan açıkladı: dolardaki artış konut fiyatlarını artırabilir
1856 kez okundu
3
Mobilya ihracatçıları rekabetçiliğini korumak istiyor
1709 kez okundu
4
Ulusal Eğitim İstatistikleri, 2022
1706 kez okundu
5
Rusya Nükleer Santrallerin İşletilmesi Araştırma Enstitüsü, Akkuyu NGS’ye Analitik Simülatör Gönderdi
1311 kez okundu