Çözüm platformu Şikayetvar, internet servis sağlayıcılarıyla ilgili tahlil bekleyen mevzuları mercek altına aldı. Bilgilere nazaran bir evvelki yılla kıyaslandığında şikayetler yüzde 615 arttı. Ocak, şikayetlerin tepe yaptığı ay olurken internet suratı, cayma bedelinin yüksekliği, temas kopuşları ve taahhüt bitiminde yüzde 300’ü geçen artırımlar kullanıcıların en çok şikayet ettiği bahisler olarak öne çıktı.
Tüketicilerin bir referans kaynağı olarak başvurduğu ve satın alma kararıyla ilgili araştırma yaptığı Şikayetvar, internet servis sağlayıcılarıyla ilgili bilgilerini açıkladı. Bir evvelki yılın birebir periyoduyla kıyaslandığında kesimle ilgili şikayet artış oranı yüzde 615 olarak gerçekleşti. Kullanıcılar en çok internetin yavaşlığından şikayet ederken yeni artırımlarla birlikte sunulan hizmetin çok kıymetli olduğunu platform üzerinden lisana getirdi. Ayrıyeten halihazırda taahhüt suratının altında internet hizmeti alan kullanıcılar, kontratlarından vazgeçtiği durumlarda yüksek cayma bedelini ödemekle karşı karşıya kaldıklarını vurguladı. İnternetin daima kopması, aboneliklerin geç bağlanması, müşteri hizmetlerinin ilgisizliği şikayet edilen öteki mevzular ortasında yer aldı.
Konuyla ilgili platforma ulaşan kimi şikayetler ise şöyle sıralandı:
Cayma bedeli için 1.900 TL istiyorlar
“İnternet servis sağlayıcım, 2 aylık kullanım sonucunda çekim gücünden mutlu kalmadığım için iptal ettirmek istediğimde, 1.900 TL cayma bedelinin yansıtacağını söyledi. Beşerler adeta mecbur bırakılıyor. İnternet hizmeti alırken yeterli araştırma yapılmasının kıymetli olduğunu düşünüyorum. Umarım bu durumu yeni hizmet alacak bireyler göz önünde bulundururlar.”
2024’te internet hizmeti alamıyoruz
“2 yıldır internet altyapısını kuramadılar. En son fiber kutusu geldi, 2 haftadır da onu bekliyoruz. Sinyal gelecek diyorlar. Çok yavaş, umursamaz çalışıyorlar. 2024 yılında internet hizmeti alamıyoruz 19 daire olarak. Acilen çözülmesini istiyoruz.”
Videoları 144p’de bile izleyemiyoruz
“Yaklaşık bir ay evvel konut internetimizi değiştirdik. Evvelki internetimizin suratı 16 Mbit’miş ve çok yavaş bir internetmiş. 36 Mbit suratında bir taahhüde anlaştık. Hızlanması gereken internet, takıldığı günden beri muazzam bir yavaşlıkta. O kadar ki, Instagram ya da YouTube üzere sitelere girmek mümkün olmuyor. Görüntüleri 144p’de bile izleyemiyoruz. Bin pişman olduk.”
İnternet kaplumbağa hızında
“Ne toplumsal medyaya girebiliyoruz ne de öbür bir süreç yapabiliyoruz. Sabahları aslında meskende olmuyoruz, akşamları ise ne yapıyorlarsa internet ağır ve yavaş çalışıyor. Akşam iki saat keyif yapmak istiyoruz, fakat internet kaplumbağa suratında. Abartısız her gün bu sıkıntıyla karşılaşıyoruz.”
Hem yavaş hem de daima kopan internet…
“İstanbul’un merkezi bir pozisyonda bulunan adresimde yalnızca bir firma tarafından 50 Mb VDSL internet suratı sağlanıyor ve gün içinde tekraren ilişki kopmaları yaşıyorum. Müşteri hizmetlerini ne kadar çok arasam da bir sonuç alamıyorum. Hem internet yavaş hem de sürat düşük olmasına karşın İstanbul’un en merkezi yerlerinden birinde bu kaliteli firmanın internet hizmetinden faydalanmak istiyorum.”
Dünyanın en değerli internetini kullanıp en makus altyapısına sahip ülkeyiz
“İnternet kesintisi her gün birebir saatte mi olur? Ayıp! Öğrencimiz var ve bu daima tekrarlanıyor. Dünyanın en değerli internetini kullanıp en berbat altyapıya sahip ülkeyiz. Bu ne kadar daha devam edecek? Başınıza nazaran artırım yapmayı biliyorsunuz. Bu durumu derhal düzeltin.”
3 katından fazla artırım yapıldı
“150 TL olan konut internetimin taahhüdü 2 gün sonra bitiyor. Lakin yeni fiyatı üstelik taahhütlü olmasına karşın 3 katından fazla… Bu nasıl bir artırım? Devletin hangi kurumunda bu türlü bir vakit var? Bu vurdumduymazlık, üstten bakma, tok esnaf modeli nereden geliyor? Neden her ay kira öder üzere internet faturasını ödeyeyim? Yıl 2024, dünyada interneti daha kıymetli öteki bir ülke var mı?”
160 TL olan faturam 480 TL’ye çıktı
“İki yıldır taahhütlü internet kullanıyorum. Şu anki faturam 160 lira ve tıpkı tarifeyi şu anda bana 480 lira olarak teklif ediyorlar. Öteki operatörler daha uygun fiyatlandırmalar sunarken, eski müşteri olmama karşın yüksek fiyat artışıyla yeni bir taahhüt teklifi alıyorum. Yani ülkemizdeki bu harikulâde artırımları yalnızca maaşlarımızda göremiyoruz. Bu çok yüksek artışların haksızlık olduğunu düşünüyorum.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
13 Aralık 2024SPOR
13 Aralık 2024SAĞLIK
13 Aralık 2024SAĞLIK
13 Aralık 2024EĞİTİM
13 Aralık 2024TEKNOLOJİ
13 Aralık 2024EKONOMİ
13 Aralık 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.