Su Eserleri ve Hayvansal Mamuller Bölümünün ihracatı 2023 yılında 3,5 milyar dolara ulaştı. Su Eserleri Kesimi 1,7 milyar dolarlık ihracatla lokomotif oldu.
Türkiye Su Eserleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Kesim Şurası Lideri Sinan Kızıltan, “Su Eserleri kesimi olarak 2023 yılı ihracat gayemizi birinci evvel yakalayan dalların başında geliyoruz. 2023 yılında levrek ihracatımız yüzde 2 artışla 517 milyon dolar, çipura ihracatımız yüzde 12 artışla 418 milyon dolar olurken, Omega-3 deposu Türk somonu yüzde 9 artışla 376 milyon dolara yükseldi. Alabalık ihracatımız yüzde 12 artışla 112 milyon dolar, orkinos ihracatımız 51 milyon dolara ulaştı. 92 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz ve bunun yüzde 42’sinin AB ülkelerine yapıyoruz. 2023 yılında Rusya’ya 325 milyon dolar, İtalya’ya 188 milyon dolar, Birleşik Krallık’a 156 milyon dolar, Hollanda’ya 149 milyon dolar, Yunanistan’a 118 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Türkiye’nin su eserleri ihracatının yüzde 67’sini Egeli ihracatçılarımız gerçekleştiriyor. 2023 yılını Ege Bölgesi’nde 1 milyar 127 milyon dolarlık su eserleri ihracatıyla geride bıraktık. Su eserleri kesimi, Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde besin eserleri ortasında 1 milyar dolar barajını geçen tek eser kümesi oldu.” dedi.
Türkiye geneli su eserleri ihracatında maksadımız 2 milyar dolar
Ege Su Eserleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği İdare Şurası Üyesi ve İzmir Su Eserleri Yetiştiricileri ve Üreticileri Birliği Lideri Ufuk Atakan Demir, “Türkiye geneli su eserleri ihracatında amacımız 2 milyar dolara ulaşmak. Türkiye’nin su eserleri üretim ve ihracatı bilhassa son yıllarda yapılan yatırımlarla büyük ara kat etti. Son 20-25 yıllık devirde su eserleri ve hayvansal mamuller kesiminde dünyanın en çağdaş ve entegre tesislerini Türk girişimcilerimizin ülkemize kazandırması da ihracatı arttıran etkenlerden biri. 2024 yılında öncelikli pazarımız ortasında yer alan Afrika’ya yönelik olarak planlanacak çeşitli projeler ile kesimimiz eserlerini değerli bir potansiyel pazara yöneltmeyi hedefliyoruz. Çin’den ABD’ye, Rusya’dan Fransa’ya, İspanya’dan Singapur’a, dünyanın dört bir tarafında katıldığımız fuarlarda info-stantlarımız ve gerçekleştirdiğimiz tadım aktiflikleri ile kesimimizi yurtdışında tanıttık. Kenya, Gana, Nijerya, Etiyopya, Venezuela, Panama, Cezayir, Libya, Katar, Suudi Arabistan, Mısır’da birebir performans ile çalışmalara devam etmeyi hedefliyoruz. Türk balıklarını Amerika, Avrupa Birliği, Çin’de sergileme çalışmalarımızı artırabilmek ismine, Ege, İstanbul, Akdeniz ve Doğu Karadeniz bölgelerinde yerleşik birlikler ile güçlerimizi birleştirerek yalnızca su eserlerine yönelik bir Turquality projesi başlatmayı planlıyoruz.” diye konuştu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
MAGAZİN
14 Kasım 2025SPOR
14 Kasım 2025SAĞLIK
14 Kasım 2025SAĞLIK
14 Kasım 2025EĞİTİM
14 Kasım 2025TEKNOLOJİ
14 Kasım 2025EKONOMİ
14 Kasım 2025
1
Ekonomik büyüme ve sürdürülebilir kalkınma için Kadın-Erkek istihdam oranı eşitlenmeli
63998 kez okundu
2
TÜGEM Başkanı Hakan Akdoğan açıkladı: dolardaki artış konut fiyatlarını artırabilir
1832 kez okundu
3
Mobilya ihracatçıları rekabetçiliğini korumak istiyor
1686 kez okundu
4
Ulusal Eğitim İstatistikleri, 2022
1679 kez okundu
5
Rusya Nükleer Santrallerin İşletilmesi Araştırma Enstitüsü, Akkuyu NGS’ye Analitik Simülatör Gönderdi
1287 kez okundu